V posledních týdnech se nemluví o ničem jiném než o třetí generaci Škody Fabia. Tento model se začne vyrábět po celozávodní dovolené ve druhé polovině srpna. První zákazníci si ji od prodejců odvezou už v říjnu. My však toho víme o novince opravdu hodně.
Vozidlo bude dostupné ve dvou variantách – hatchback a kombi. Nepočítá se s verzí RS, ale brzy po zahájení výroby se objeví sportovnější varianta Monte Carlo. Hatchback bude mít k dispozici zavazadlový prostor o základním objemu 330 litrů. Větší kombi nabídne základ litrový motor s výkonnější verzí s 55 kW. Objem zavazadelníku u něj naroste na 530 l včetně prostoru pro rezervu, tedy o dalších 15 l více než u současného provedení.
Centrální zamykání už v základu
Nová Fabia bude mít více místa nad hlavou, protože bylo snížena pozice sezení o šest centimetrů. Nová Fabia překvapí a bude existovat zde i centrální zamykání, a to hned v základní výbavě. Standardem bude šest airbagů, samozřejmě ESP a také start/stop u všech motorických verzích. Auta bez klimatizace či elektronického stahování oken sice v ceníku najdete, ale výskyt v praxi bude raritní – počítá se, že bude tato výbava nabízena jako výhodné balíčky na přání.
A co motory? Paleta startuje na tříválcových litrech známých z modelu Citigo. Jejich výkony jsou 44 a 55 kW, což odpovídá zvyklostem u starších http. Nový model je o 40 kilogramů lehčí a má lepší aerodynamiku. Dále se v nabídce objeví turbomotory 1.2 TSI s výkonem 66 a 81 kW.
Xenony ve Fabii nebudou, nově se objeví diody pro denní svícení. A novinkou bude systém City Safety, který pomocí radaru zabudovaného v přídi zastaví automobil při nízkých rychlostech před nečekanou překážkou. Fabia nebude k mání s navigací. Místo ní je k dispozici dotykový displej Mirror Link, který umožní připojení chytrých telefonů s vlastní navigací.